Umberto Eco intervista Michel Foucault (video)

Archive footage of a 1968 discussion between Foucault, Umberto Eco and Enzo Melandri. Although Foucault responds in French, he is dubbed into Italian and it’s hard to hear what he says. As the comment included in the post notes, it would be interesting to know if there is a longer version of this video anywhere – especially if the original French is audible.

I’ve added this to the list of Foucault audio and video recordings available online – https://progressivegeographies.com/resources/foucault-resources/foucault-audio-and-video-recordings/

Foucault News

From one of the comments
L’incontro è avvenuto a Milano nel 1968, organizzato da Eco e da Enzo Melandri, che è il primo degli intervistatori in questo breve video. Una foto dell’incontro è stata inserita nella riedizione Quodlibet di “La linea e il circolo” di Enzo Melandri. Eco e Melandri scommisero una birra su come Foucault avrebbe pronunciato “episteme”: alla francese, secondo Melandri, o alla greca, secondo Eco (vinse Melandri). L’incontro non fu organizzato per caso: Melandri, assieme a Celati, Calvino, Carlo Ginzburg, e altri, lavoravano al progetto di una rivista incentrata sul concetto di “archeologia”, che purtroppo non andò in porto (sia Celati che Calvino hanno scritto un saggio che ruota attorno all’archeologia: si tratta dei materiali di discussione del progetto). Inoltre, Melandri stava scrivendo “La linea e il circolo”, nel quale si confronta anche con Foucault.
Sarebbe interessante sapere da dove proviene questo video, e se è disponibile…

View original post 4 more words

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s